South Island - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu South Island - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

South Island

Door: Rosa Hannah Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Joow!

Okee nu heeft het heel lang geduurd voordat ik weer ging bloggen!

Ik ben voor 7 nachten in Wellington geweest, wat wel te lang was helaas. Maar het was de eerste dagen heerlijk weer en lekker de stad bekeken, het Te Papa museum bezocht en naar het strand geweest! Mijn groepje waar ik best close mee was geworden vertrokken uit Wellington op de 23e. Thijn kwam de 24e aan en we we hebben daar kerst gevierd, jammer genoeg was de stad compleet uitgestorven.. Maar daarna werd het weer leuker, we gingen met de ferry naar hey zuider eiland!

Onze eerste stop was in Kaiteriteri, met de bekende Golden Beaches, letterlijk bijna goude stranden, het was prachtig en het weer was ook goed! We pakten de watertaxi naar n strand bij het Abel Tasman National Park waar we gewandeld hebben voor een paar uur, zooo mooi! Ik heb er spijt van dat ik niet de 3-daagde tocht heb gedaan daar.
Na dit paradijsje gingen we door naar Westport, stelde niet zo veel voor maar het was een geweldig hostel, een bungalow met een surfers sfeertje en heel gezellig!
Dag erna op naar Lake Mahinapua, in de middle of nowhere waar alleen de lodge was. Er was een feest 's avonds met het thema 'Priest and Prostitute', iedereen belachelijk verkleed natuurlijk! Maar het was wel een goed feestje en de volgende ochtend waren veel mensen toch redelijk brak, waaronder ik. Beetje jammer dat t oudjaar was die dag met een kater.
Op oudjaarsdag trokken we weer verder naar Franz Joseph, blijkbaar met super mooie glaciers die je kunt bewandelen en waar je heen kunt met een helikopter maar daar is helemaal niks van gekomen aangezien het goot, en niet zo'n beetje. De helikopters vlogen niet dus werd onze trip geannuleerd, nogal jammer aangezien we daar 2 nachten bleven en ik er wel naar uitzag om boven op de berg op zo'n glacier te chillen. Dus zijn we naar de Hot Pools gegaan, dat was wel heel lekker om te ontspannen!
Op de 2e van januari reden we naar Wanaka, een leuk dorpje aan een heul groot meer! Maar ook dit was nogal verpest door de regen dus ook hier niet veel gedaan, wel lekker uit eten geweest en wat gedronken maar daar bleef het ook bij.
Nu wordt het verhaal weer leuker want na een nacht in Wanaka te hebben geslapen gingen we naar Queenstown! Woehoe! Hier werd ik weer herenigd met mijn groeppie, dus dat was wel fijn! Meteen eerste avond op stap geweest en vandaaga is het mijn tweede dag, heel mooi en leuk dorpje/stadje met een zeer goed uitgaansleven! Het weer is ook helemaal opgeklaard en het is allemaal weer leuk! Dus nu ga ik weer door met genieten van Queenstown wihi.

Doeggies, xxxxx

  • 04 Januari 2014 - 11:12

    Helene:

    Jammer dat het weer zo'n grote invloed heeft gehad, maar fijn dat het weer opgeklaard is. Misschien kun je milford sound nog uitbreiden, het mooiste plekje op aarde zegt men! Feest ze, en maak er iets moois van, liefs van je moes

  • 04 Januari 2014 - 12:15

    Alex Meurs:

    Gelukkig gaat alles goed met jou en heb je je groepje weer gevonden maak er nog iets leuks van en geniet meid je bent maar 1 keer jong
    groeten van Alex

  • 08 Januari 2014 - 19:30

    Peter:

    Hi Rosa, zondag zijn we naar de Hobbit, deel 2 geweest en hebben wij ook weer stukjes Nieuw Zeeland kunnen zien. Misschien wel waar jij was. Verder alles goed hier, maar na 5 weken begin ik je toch echt wel te missen. En je bent pas op de helft!! Goede reis verder. Veel liefs, P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Rosa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5602

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 11 Februari 2014

Op reis

Landen bezocht: