Begin van Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rosa Elias - WaarBenJij.nu Begin van Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

Begin van Thailand

Door: Rosa Hannah Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

22 Januari 2014 | Thailand, Singburi

Sawaddee!

Wauw wat een apart land, het begon de dag toen ik naar mijn accommodatie moest vanaf Bangkok nadat ik daar een nacht in een hotel had geslapen. Om 13:00 moest ik weer op het vliegveld zijn om naar de bushalte te worden gebracht, dit was al een hele opgave op zich. Eerst werd ik opgehaald door een rare man die niks zei of uitlegde en alleen gebaarde naar waar we heen moesten, met hem moesten we voor een halfuur met de metro naar Bangkok centrum. Eenmaal daar werd ik overgedragen aan een vrouw die me verder zou helpen. Met haar heb ik 20 minuten in een taxi gezeten totdat we aankwamen bij het busstation. Hup ik die bus in die bouncede als een malle! Ik had verwacht uitgestrekte rijstvelden te zien zodra we Bangkok uit waren maar voor het eerste uur zag ik alleen maar gebouwen en nog meer gebouwen. Eindelijk zag ik er af en toe een rijstveld tussendoor piepen maar dat was het ook. Na 2 uur in de bus te hebben gezeten was ik aangekomen in Singburi, daar werd ik opgepikt door een pick-up waar bankjes achterin de truck waren gebouwd waar ik op mocht zitten! Daar waren die rijstvelden dan, terwijl we ondertussen oude omaatjes op fietsen of brommers passeerden en er een auto achter ons kwam rijden met stapels van geen idee wat op de auto en daar nog 4 jongens op die joelend en zwaaiend naar mij keken. Heb me kapot gelachen daar in mijn eentje achterin een truck. Eindelijk was ik aangekomen bij het huis waar ik verblijf, best mooi aan een rivier. Ze heeft me wel naar het échte Thailand gebracht waar de vrijwilligers de enige buitenlanders zijn in de omgeving!

Sinds ik hier ben aangekomen heb ik al aardig wat gedaan, zaterdag naar de shopping mall van Singburi waar ik al meteen een Thaise massage heb genomen, ze vroeg 'soft or medium?' ik dacht laten we maar medium doen, kan ik wel hendelen! Jeetje wat deed dat pijn soms! Ze probeerde alle botten in mijn lichaam te buigen en breken en kraken. Toch een leuke ervaring! 's Avonds na het eten (we eten om 5 uur) ging ik met een paar anderen naar de avond markt, ongelooflijk groot en iedereen keek ons aan alsof we van Mars kwamen! Het was een lokale markt en we waren letterlijk de enige blanken die daar rond liepen.

Maandag begon de introductie week, deze dag hebben we een tempel bezocht en heeft onze coördinator de gebruiken laten zien. Ook zijn we weer even naar Singburi gegaan met een kleine rondleiding door de stad en om wat dingetjes te kopen die mensen nog nodig hadden. Toen we weer terug kwamen bij het huis kregen we een kleine les Thais, zo apart hoeveel klanken ze voor één woord hebben, wel 5 en allemaal andere betekenissen! In de avond kwamen er een aantal kinderen van het weeshuis die een 'traditionele' dans kwamen opvoeren, helemaal leuk, aan het eind gaven ze ons van die boeddhistische kettingen en moesten we mee komen dansen! Aangezien we zo vroeg eten en we een soort van in de middle of nowhere zitten os er niet echt iets te doen 's avonds dus dat is meestal even wat lezen en nogal vroeg naar bed!

De volgende ochtend hadden we opeens koude Franse friet bij het ontbijt, haha hoe verzinnen ze het! Deze dag zijn we eerst naar een monument geweest van een Thaise krijger: Bang Rachan Hero, weet nog steeds niet precies wat hij heeft gedaan want niet iedereen kan hier even goed Engels. Daarna zijn we naar een van de lokale scholen gegaan waar je ook les kunt geven. Ach wat zijn kinderen toch schattig! Toen we naar een klas gingen rende er een kindje op me af en sprong in mijn armen, knuffelde me de hele tijd en vroeg om mijn naam. Hij heeft nog een foto proberen te maken met mijn camera en toen we door gingen kreeg ik nog een kusje van hem! Ik moest er bijna van huilen. Daar hebben we nog een kleuter klas bezocht, daarna reden we door naar het 'Queens project'. Dit is opgezet door de koningin, vandaar de naam. Mensen kunnen hier een soort van borduren en doen hier 3 maanden over en kunnen het dan verkopen voor maximaal 6000 baht, zeg 140 euro voor 3 maanden werk! Heel bijzonder. Ook had je daar houtbewerking, erg knap om te zien. Het andere werk was tapijten of kleren maken met de hand, met van die ouderwetse hulpmiddelen. Hierna gingen we lunchen en door naar een andere tempel, deze wel wat minder bijzonder maar nog steeds leuk om te bezoeken! Nog naar een supermarkt en markte geweest waar ik allemaal onbekend eten heb geproefd en gekocht. Op t einde van de dag hadden we zelfs nog een soort feest, een lange tafel met stoelen op een soort pleintje met muziek aan waar je bier kon kopen! Wel leuk bedacht en ik heb ook nog een handdoek gewonnen! Dus een drukke dag!

Vandaag heb ik geen tempels bezocht haha. We begonnen met het maken van armbandjes en gingen daarna door met een Thaise kookles! We mochten onze eigen lunch maken: een papaya salade en noodles met ei en groenten en dingen, was wel erg leuk! Hierna hadden we wat vrije tijd waarin in, woehoe, weer een massage heb genomen! Deze was wel ontspannend gelukkig en het kost ook allemaal niks! Voor het avondeten gingen we deze keer naar een restaurant waar ze een Thaise barbecue hadden. Er staat dan een pot met kolen op tafel, hier hadden ze een apart soort rooster op gezet met een diepe rand eromheen waar ze water in deden waar je je noodles in kon maken! Op het rekje kon je vlees, vis en andere dingen opleggen, het was een soort gourmetten eigenlijk! Het was echt heel grappig om het zo te doen omdat het helemaal niet top werkte haha.

Dit was mijn begin van Thailand, ben benieuwd naar de rest!

Liefs

  • 22 Januari 2014 - 17:06

    Martha:

    Hey zusie! Super leuk dat je eindelijk in thailand bent. Jammer dat je de eerste dagen bangkok hebt moeten missen maar komt vast wel goed! Nu ik het allemaal lees verlang ik evht terug naar thailand! Zo gastvrij en vriendelijk echt helemaal geweldig! Geniet ervan xxx

  • 22 Januari 2014 - 20:53

    Helene:

    Ha, dat is weer effe wat anders dan NZL. Geniet van weer een heel andere cultuur met het Thai- Engels gebrabbel en heerlijke massages, lijkt me heerlijk. Dikke kus

  • 23 Januari 2014 - 20:32

    Carlien:

    Ha die Rosa, ik heb net al je leuke en spannende verhalen gelezen. Je schrijft leuk!!.. Nog veel plezier en geniet ervan.... Liefs Carlien xx

  • 26 Januari 2014 - 15:48

    Peter:

    Super allemaal. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Rosa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 5599

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 11 Februari 2014

Op reis

Landen bezocht: