Laatste weekjes - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu Laatste weekjes - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes

Door: Rosa Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Haii!

We gaan weer door vanaf Queenstown! Ik ben hier in totaal 6 dagen geweest een een pauzetje om naar Milford Sound te gaan, wauw, echt heel mooi! Ze noemen het ookwel het 8e wereld wonder dus dat zegt wel genoeg! Nee maar het is echt prachtig met duizenden watervallen en hoge bergen en dolfijnen. Daar zijn we met een boot doorheen gevaren voor een paar uur. Ik en Thijn zijn daar een nacht gebleven in een lodge want we wilden graag kayakken daar maar helaas regende het pijpenstelen dus is dat niet doorgegaan maar hebben we wel leuk miljoenen spelletjes yahtzee gedaan haha. Daarna zijn we weer terug gegaan naar Queenstown, dat was eigenlijk wel lekker ontspannend, vrij weinig gedaan behalve op stap en twee keer een wandelingetje gemaakt. Je had er een heel mooi park waar je 'frisbee golf' kon doen, dat hebben we gedaan met m'n groep dat was wel lollig!

Na Queenstown ging ik weer alleen door naar Lake Tekapo, ik heb serieus nog nooit zo'n blauw water in mijn hele leven gezien, echt niet normaal! Het was heel mooi weer en we zijn 's avonds naar de hot Pools gegaan waar we lekker in de sauna en warme buitenzwembaden konden, heerlijk! Daarna nog wat gekaart en best op tijd naar bed want de volgende dag gingen we door naar Christchurch, de stad van de aardbevingen. Dit was wel heel bijzonder omdat overal nog half ingestorte gebouwen en huizen stonden en er een trieste sfeer door de stad hing. Het was wel erg apart en het voelde alsof de stad ook veel levendiger zou moeten zijn. Omdat het centrum vervallen of ingestort was hebben ze een soort winkelcentrum van gekleurde containers gemaakt, zag er echt artistiek uit! Ook was er veel graffiti door de stad heen wat het weer wat creatiefs gaf. Toch had ik hier niet langer dan één of twee dagen hoeven blijven.

Dat hoefde gelukkig ook niet want ik ging daarna weer door naar Kaikoura, een prachtig dorpje aan de oostkust van het zuider eiland. De dag dat ik hier aankwam ben ik gaan whale watchen, echt koel! We hebben twee keer dezelfde walvis mogen zien en iets van 10 dolfijnen hebben voor n halfuur om onze boot gezwommen en gesprongen! Helaas liet de walvis niet zijn staart zien toen hij weer onderwater ging want dat is natuurlijk het ultieme beeld van een walvis! Ik ben 3 nachten in Kaikoura gebleven en de dag van de laatste nacht kwam Thijn aan dus hadden we nog 1,5 dag daar. Wat gelopen en gezwommen in de zee die natuurlijk ijskoud was! Maar daarna was het weer tijd voor mij om terug te gaan naar Christchurch want ik zit nu te wachten op mijn vlucht naar Bangkok!

Dus het volgende wat jullie gaan lezen gaat over Thailand, ik ben benieuwd!

Liefs

  • 16 Januari 2014 - 08:19

    Tom K:

    Klinkt super allemaal nicht! Geniet er nog van. Veel plezier!

  • 16 Januari 2014 - 09:55

    Martha:

    Hey zus!!
    fijn dat je nog zo lekker genoten hebt met en zonder thijn en je leuke groepje! Geniet van thailand en ga die kindjes maar blij maken! Succes xx

  • 16 Januari 2014 - 10:57

    Helene:

    Ha lieverd,
    al met al heb je wel heel veel verschillende indrukken gekregen van NZL. Ben benieuwd naar de foto's straks, en uiteraard naar jou!
    Veel succes als vrijwilliger. Als ik een inzamelingsactie kan houden, dan laat het maar weten. dikke kus van je moes.

  • 17 Januari 2014 - 17:15

    Katrien:

    Hee roos!
    Klinkt echt zo top! Leuk om te lezen wat je allemaal doet, veel herkenningspunten.. ik ben jaloers want nu wil ik terug haha. Geniet nog daar, thailand is ook super! Dikke kus katrien

  • 20 Januari 2014 - 23:15

    Peter:

    Hopelijk is de Thaise stew niet al te slecht gevallen. En hopelijk heb je voldoende mogelijkheden om ook nog iets te zien van Thailand en Bangkok. Miss you. Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Rosa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5606

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 11 Februari 2014

Op reis

Landen bezocht: