Thai Thai - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rosa Elias - WaarBenJij.nu Thai Thai - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

Thai Thai

Door: Rosa Hannah Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

30 Januari 2014 | Thailand, Singburi

Hello!

Die honderden honden die over straat wandelen verbazen me nog steeds! Net zoals de gezinnen met twee ouders en twee kinderen op één scooter of de dingen die ze verkopen op de markten zoals kippenpoten of varkensgezichten. Wat een raar land!

Maar nu gaan we weer verder vanaf donderdag 23 januari. Op deze dag moesten we lang rijden naar Ayutthaya, bekend om de tombes, ruïnes en Buddha beelden. Als eerst gingen we naar een olifanten 'park' dat recht naast de weg lag en de olifanten vreselijk werden behandeld, bah daar word ik gewoon misselijk van. Nou snel daar vandaan en een schildpadje losgelaten in een rivier, dit zou geluk brengen. We liepen toen verder naar een tempel, natuurlijk weer heel erg mooi! Maar daarna gingen we door naar de ruïnes en tombes, wauw prachtig! Ook heb ik het bekende Buddha hoofd in een boom gezien. De kleuren waren allemaal zo mooi en de tombes groots en bijzonder! Nadat we deze dingen hadden bezocht gingen we ook nog naar een floating market, echt leuk om te zien en overheen/doorheen te wandelen, want dat kent iedereen wel van foto's en verhalen. Lange, vermoeiende maar vooral leuke dag dus!

De dag daarna moesten we weer een stuk rijden naar een apen tempel, had nog nooit zo iets gezien! Ik ben al eens naar een apen tempel geweest in een bos maar deze was in het midden van het centrum en de apen renden over de straten, klommen over de elektriciteitsdraden en zaten op de gebouwen. Natuurlijk hartstikke leuk die beesten, ze klimmen in je benen en trekken aan je haren haha. Eentje heeft me ook nog gebeten maar dat was gelukkig maar heel zacht want ik zit niet op rabiës te wachten!
Op naar een nieuwe tempel waar 'Buddha's fotoprint' was, in een tempel van goud en rood, erg mooi! Het is een soort gouden bad in de grond in de vorm van een voet. Hier moesten we van een trap afrennen, je kon kiezen uit Liefde, Geluk en Gezondheid. Ik heb gekozen voor geluk :). Daarna moesten we langs een lange rij van klok-bellen lopen en met een stok elke klok aantikken, dit zou zorgen voor geluk in het hiernamaals. Veel bijgeloof dus, maar dat vind ik wel leuk. Toen we terugkwam bij het huis moesten we weer hop de auto in want we gingen naar Kanchanaburi voor het weekend! Jeeetje wat een hotel, we sliepen met zn 3e in een twee persoonsbed en het voelde letterlijk als een plank, de badkamer zag er niet uit met allemaal gaten in de muur, haha ik heb wel gelachen.

Na een geweldige nacht in onze slaapkamer gingen we het dorpje doorlopen. We hebben ook ren boottocht in een long tail boot gedaan en hiermee gingen we naar een soort tempel in een grot, heel bijzonder en het was ook best ver onder de grond! Hier vloog een vleermuis één centimeter boven mijn hoofd, jakkes, dat hoeft niet zo van mij. Na het tochtje gingen we over een bekende brug lopen die voor toevoer diende tussen Burma en Thailand in de oorlog, blijkbaar zijn er ook veel mensen overleden tijdens het bouwen van deze brug. Hij was wel bijzonder! Nog een beetje door het dorpje geslenterd en bij een zwembad van een resort gezwommen.

Zondags moesten we vroeg vertrekken want we gingen nu naar een ander olifanten park waar ze wel een stuk beter werden behandeld, nog steeds niet top dus ik ging er maar niet op rijden. Veel te zielig. Wel wat eten gegeven, gigantische en mooie beesten zijn het ook! Daarna reden we door naar de Erawan Waterfall! Hier had ik al wel naar uitgekeken en het heeft me zeker niet teleurgesteld! Wauw echt prachtig. Het is een grote en lange waterval met z7 verdiepen waar je heen kan lopen of klimmen, blijkbaar gaan de meeste toeristen maar tot het 3e level, snap niet waarom want het 5e en 7e waren echt geweldig! Dus na 1,5 uur wandelen en klauteren waren we bij het einde en hebben we daar gezwommen! Wat wel jammer was, was dat er heel veel vissen zaten die aan je tenen en benen knabbelden, getsie wat een naar gevoel! Na Erawan reden we weer terug naar het huis, wel een andere want we zijn verhuist! En onze kamer is ook al zo geweldig haha: we hebben schimmel in de kast, de deurknop van de badkamer is kapot dus als we deze op slot doen dan kunnen we er niet meer uit, er mist een matras en de bovenkant van de toilet waar het water inzit is kapot! Wiehoe!

Eindelijk het begin van het vrijwilligerswerk, helaas is t een grote flop. We vertrokken om 9 uur en het was nog 45 minuten rijden dus konden eigenlijk pas beginnen om 10. Er wonen 275 kinderen hier en ze hebben eigenlijk zowat alles al, klaslokalen en schriften tot een volleybalnet. Hetgene wat ze amper hebben is begeleiding en hygiëne. Dus wij begonnen aan de wc's, de helft was verstopt dus daar konden we niet echt iets mee maar ik heb wel poep van de grond en muren gehaald (gelukkig met schoonmaak handschoen). Wij kunnen de kids helaas niet echt begeleiden omdat zij drie woorden Engels kunnen en wij natuurlijk een half woord Thais. Ze moeten echt de volle aandacht krijgen van mensen die hier vandaan komen en Engels kunnen, maar helaas kunnen wij dat niet bieden. Om 12 uur gingen we lunchen en om 3 uur is de 'werkdag' alweer afgelopen. Ik had verwacht dat we van 9 tot 6 hard aan het werk zouden zijn en die kinderen lesgaven, speelden met ze en moesten koken voor ze maar dat is dus niet echt het geval... Maar ik doe mijn best om het meeste te doen wat ik kan. 's Avonds hebben we geloof ik niet echt iets gedaan.

Dinsdags weer naar het weeshuis, ik heb lekker hard in de zon gewerkt! Muren geschuurd en schoongemaakt, verbrande rotzooi opgeruimd en de muren geverfd op het heetste van de dag haha. Dat was zweten zoals je je kunt voorstellen! Oh en het is ook wel leuk dat er vier mannen zijn die een documentaire of iets aan het maken zijn over het vrijwilligerswerk en dus ondertussen foto's maken of je aan het filmen zijn! Dat deden ze ook al toen ik die poep aan het opruimen was haha, heerlijk! Daarna ben ik nog even naar de klassen en kinderen gegaan en met ze gespeeld, komt niet verder dan de simpele spelletjes zoals een bal overstappen of -gooien en touwtje springen maar toch leuk! In de avond na het eten ben ik met een paar meisjes naar het centrum van ons dorpje gefietst voor de avondmarkt, altijd leuk!

Ik heb nog niet verteld over het ontbijt hier! Nou dat is heel apart, soms gefrituurde boterhammen of een sandwich met ei en veel te veel mayonaise. We hebben zelfs een paar keer per week koude franse frietjes en gefrituurde deegballen of gefrituurde banaan! Lijkt wel Amerika met al dat gefrituurd eten! Woensdag is altijd een halve dag werken, dus eigen een kwart dag. Ik heb de muur afgeschilderd en ben daarna naar de klassen gegaan, twee lieve meisjes hebben mijn haar gevlochten, was nog verrassend mooi ook! Na het weeshuis gingen we Singburi in, wat rondgelopen en als avondeten weer die leuke Thaise barbecue! Wat heb ik weer veel geschreven, nu is t klaaaar!

Liefs <3

  • 30 Januari 2014 - 18:22

    Renée:

    Rosa!

    Wat een verhaal ;) Leuk om te horen dat je het in ieder geval naar je zin hebt. Wel jammer dat het vrijwilligerswerk een beetje tegenvalt. Maar dat komt vast goed, meer als je best kun je niet doen :)
    Ik wens je nog veel plezier en succes. Geniet er vooral van!

    Groetjes vanuit het koude bibberlandje.

    xxx

  • 31 Januari 2014 - 23:05

    Julius,:

    rosa ik hoor van je papa dat je gauw weer terug komt. ik hoop het een fijne en bijzondere ervaring is.
    groet ,julius.

  • 01 Februari 2014 - 21:42

    Helene:

    Maak er nog een goede laatste week van,lieverd,xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Rosa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5625

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 11 Februari 2014

Op reis

Landen bezocht: