Rotorua, Taupo en River Valley - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu Rotorua, Taupo en River Valley - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

Rotorua, Taupo en River Valley

Door: Rosa Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

21 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hee people,

Heeft een tijdje geduurd totdat ik weer de moed had
op een stukje te schijven hier, want ik ben ongelooflijk lui geworden!

Nadat ik in Waitomo ben geweest gingen we naar Rotorua, bekend om haar heerlijk stank van zwavel. Tijdens de weg daar naartoe werden we gedropt in Matamata want daar is Hobbiton! Het was echt zo leuk op the Shire in het echt te zien als een echt dorpje, voelde me er helemaal thuis! Zou wel een hobbitje willen zijn. Aan het einde van de tour hebben we ook nog een hobbit biertje gedronken dus dat was helemaal leuk! Verder zijn wij in Rotorua naar een Maori feast geweest, dat was heel bijzonder en koel! We werden op de Maori manier ontvangen, kregen een aantal dingen uitgelegd en ze gaven een voorstelling met zang en de Haka, dé dans van de Maori. Zelf mochten we meedoende deze dans aan het einde na het buffet wat ze hadden klaargemaakt, in een soort van oven onder de grond! De buschauffeur had ons wat woorden geleerd en op de terugweg hebben we oldskool liedjes gezongen! Rotorua was eigenlijk een hel bijzonder stadje, we zijn een dag gaan wandelen door het park, waar allemaal geisers waren, met helder water en oranje eromheen maar ook vieze grijze modderpoelen haha.

Na 3 nachten in Rotorua te zijn geweest vertrokken we naar Taupo, ik was meteen enthousiast toen we daar aankwamen want t was een heel mooi stadje aan het grootste meer van heel Australazië namelijk 616 vierkante km! Het was echt prachtig. We hebben hier eigenlijk niet zo vele gedaan haha, alleen heb ik een best wel zware wandel/klimtocht gedaan, het heet de Tongariro Crossing, waar ook Mount Doom is! We moesten eerst echt iets van 100 trappen oplopen, echt zwaar, daarna kwamen we bij t begin van Mount Doom. Het meisje met wie ik de tocht liep en ik waren moedig genoeg om die berg op te gaan, sommige stukken waren zo stijl! Maar op een gegeven moment kwamen we een paar Nieuw Zeelanders tegen waaronder een ervaren bergklimmer. Hij vertelde ons dat het weer aan het veranderen was en dat het hem deed herinneren aan n dag in 1990 waar een vriend van hem was overleden op de berg omdat hij de weg niet meer terug kon vinden. Zij gingen zelf de berg ook niet meer op, Dus besloten wij maar om het advies op te volgen en ook om te keren. Je kon ook bijna niks kon zien door de mist! We waren hier net over de helft. De rest van de tocht had nog een paar beetje gevaarlijke stukken omdat t suuper hard waaide op de top maar gelukkig ben ik niet van de klif afgeblazen! Het was wel zo ontzettend mooi zeg, zeker de moeite en tijd waard (6 à 7 uur)!
Laatste avond in Taupo gezellig naar een kroeg geweest met z'n allen, bijna totdat de wekker de volgende dag weer om 6 uur afging...

Het was verschrikkelijk om uit bed te komen en heb me de hele dag slecht gevoeld, maar we vertrokken naar River Valley, in de middle of nowhere met geen service, waar kom je dat nog tegen haha. En het was heerlijk rustgevend en ouderwets, een paar kaartspelletjes gespeeld in een houten lodge. Het leukste was nog dat we met 16 op één kamer sliepen, het was als een soort kast, 8 matrassen naast elkaar op het onderste 'bed' en dan nog 8 in t bovenste gedeelte. Nogal gezellig zoals je je kunt voorstellen, misschien iets te gezellig want ik heb zwaar slecht geslapen omdat de helft snurkte. Volgende dag weer vertrokken naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland! En daar zit ik nu en het is leuk :)

Kisses

• 21 December 2013 - 15:54

Helene:

Ha lieverd, leuk om weer iets te lezen, wordt wel weer tijd om wat actiever te worden, lui ding! Maar goed, iedereen doet het hier met de kerstperiode ook heel rustig aan. Geniet van de kerst met Thijn en daarna weer lekker op pad, dikke kus van je moes

• 21 December 2013 - 19:15

Peter:

Waauw!! Hoezo lui. Je doet zoveel. Uiteindelijk ben je pas net twee en een halve week weg (lijkt wel twee-en-een-halve maand, soms). Wat doe je op een normale vakantie van een paar weken? Nog niet de helft van wat je nu doet. Fijn dat het allemaal goed gaat, dat je veel durft, maar dat je ook je verstand blijft gebruiken.
    Ben trots op je. Liefs, Peter.
    NB: ik had met Ton gewed om een taart dat in NZ de maan 'verkeerd' om staat. En jij hebt bewezen dat het zo is, en tegelijkertijd dat de aarde dus echt rond is, en dat jij ondersteboven aan de achterkant staat.

• 24 December 2013 - 13:02

Hellen:

Ha Rosa. Leuk om al je verhalen en belevenissen te lezen! Geniet er nog van! Hele fijne kerstdagen met Thijn daar in de zon. We zullen aan je denken tijdens de fakkeltocht in de storm en daarna bij de worsten broodjes en warme chocolademelk. Lieve groetjes X Hellen