Noorder Eiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu Noorder Eiland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rosa Elias - WaarBenJij.nu

Noorder Eiland

Door: Rosa Elias

Blijf op de hoogte en volg Rosa

13 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hi brews,

Oké ik heb erg veel gedaan in afgelopen dagen dus ik hoop dat ik alles goed onthouden heb! Maar ik vertel alleen de super dingen, anders wordt het te veel! Hier komt het...

Ik vertrok 7 december met de bus van Kiwi Experience. Ik kreeg meteen een maatje, Mia uit Amerika, North Carolina en ze is 24. Ook hebben we twee jongens ontmoet waar we t goed mee konden vinden. We ging vanuit Auckland naar boven, naar Paihia, in de Bay of Islands waar 144 eilanden zijn! Ik en een nieuw soort dier ontdekt, roze schapen! Ik en Mia gingen op n boot voor 22 uur dus met overnachting.Dat was echt geweldig, 's avonds gekayakt in het donker en ze hadden daar lichtgevende plankton in het water dat oplicht in het donker als het aangeraakt word en het was magisch, miljoenen sterren boven je en dan ook nog een soort van onder je! We hebben er ook in gezwommen! Ik heb ook het binnenste van een zee egel gegeten, BAH, met al de organen en dus ook poep haha! We zijn 3 nachten in Paihia gebleven en hebben ook n wandeltocht naar Horura Falls van in totaal 5 uur gedaan, het is hier zo mooi!

Op de 10e reden we terug naar Auckland, een nacht gebleven en de dag erna heul erg vroeg (7.30) door gereden naar Hot Water Beach waar je je eigen warm bad kon graven in het strand, terwijl de zee ijskoud was! de modder onder de grond word daar opgewarmd door het binnenste van de aarde, zo koel! Ook hebben we daar de Cathedral Cove gezien en daar gezwommen.

Dag daarna, de 12e dus, reden we door naar Waitomo waar je grotten hebt met glow worms, het zijn eigenlijk geen wormen maar snotjes van vliegen dat licht geeft haha. Op de weg daarheen zijn we langs Karangahake Scenic Reserve, weer n mooie wandeltocht gedaan met tunnels waar vroeger goudmijnen waren, best vet en zoooo donker! Liep telkens tegen de zijkant aan haha. In Waitomo ben ik gaan ratten in de grotten met glowworms en dat was echt leuk, ook schrammen van overgehouden haha.

Nu ben ik in Rotorua en er zijn nog twee mensen bij ons groepje gekomen, internationaal gezelschap! Twee Engelse jongens, een Duitse jongen, een meisje uit Schotland en dan het meisje uit de USA! En ik wihi, leuk!

Veel kusjes

  • 13 December 2013 - 08:24

    Martha:

    Hey zusie!

    Echt super dat je het leuk hebt! Zeker na zo'n eerste paar dagen die iets minder lekker liepen! Ik ben hier ook al weer redelijk gewend dus komt helemaal goed! Geniet ervan en zorg dat het 1 van je beste tijd ooit word!! Xxxxjes

  • 13 December 2013 - 08:32

    Peter:

    Hi lief, superdepuper.Ik word (bijna)jaloers. Hier vriest het. ook leuk, maar toch anders. Nog veel reisplezier you and your gang. Kijk je nog naar de hemel, die grote oranje ster is Jupiter. Ik vind het zo gek dat jij die ook kunt zien' maar dan achterstevoren. P.

  • 13 December 2013 - 08:41

    Helene:

    Ha Roosje, leuk om weer iets te lezen! Die snotjes klinken wel glibberig, brbr. De foto's vanuit je mobiel zijn al indrukwekkend, ben benieuwd wat er uit het fototoestel komt.En nou op naar de Maori's? Dikke kus van je moes

  • 18 December 2013 - 11:04

    Sophie:

    He roosje, wat leuk om te lezen allemaal!! Vooral het stukje over de poep in de zee egel en de snotjes mwuahaha. Geniet ervan daar! Voor je het weet zit je weer in het koude saaie Nederland meeeh.

    Dikke kus sophie (baselmans, niet van der laak)

  • 19 December 2013 - 15:44

    Hendrien:

    Hè Rosa, echt heel leuk die reisverslagen van jou. Fijn dat t allemaal goed gaat. Geniet er maar lekker van! Groetjes en een kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Rosa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5632

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 11 Februari 2014

Op reis

Landen bezocht: